Blog

E-ticaret Sitesi Kurmadan Önce Bilinmesi Altın Bilgiler

Günümüzde alışverişlerin geneli online yapılmaktadır. Bu da para kazanma hırsı olan herkesi e-ticaret sitesi sahibi yapmaya yöneltir.

Yeni Nesil Ticaret

1995 yılından sonra internet kullanımı insanlar tarafından yükseldikçe ortaya çıkmış olan fiziki ticaretin internet ortamına aktarılmış haline E-Ticaret diyoruz. Gerçek hayatta da karşılığı olduğu gibi bir ürünün veya hizmetlerin değişik ödeme yolları karşılığında internet üzerinden alıcıya gönderilmesidir. Küçük ve orta bütçeli kuruluşlar içinde önemli bir yere sahip olan e-ticaret sitelerinin büyük avantajları bulunmaktadır.

En basit şekilde örneklendirirsek e-ticaret kullanımında gerçek hayatta olduğu gibi dükkan kiraları, elektrik, su gibi masraflar yoktur, dolayısıyla daha düşük bir bütçeyle bu işlemleri yapabilirsiniz; lakin e-ticaret sitesi kurmak ve bu işe girmek görüldüğü gibi kolay değildir.

 

Neler Yapılmalıdır ?

Mükemmel bir e-ticaret sitesi sahibi olmak için teferruatlı, büyük bir emekler isteyen zor işlerden biridir. İşletmenizin altından kalkabilmek tek başınız yapamazsınız. Siteyi ve işletmeyi kuran kişilerin birlikte hareket etmesini gerektirecek olan ekip arkadaşlarına ihtiyaç vardır. Oluşturulan ekip ise site tasarımı, ürün yerleştirmeleri, ürün görsellinin hazırlanması, ürün hakkında bilgi, ürün tedariği, reklamları ve pazarlama gibi bir çok konuyla ilgilenmek zorunda kalacaktır. Yapılması gereken işleri ayrı ayrı inceleyelim;

1. Site Tasarımı

Site baştan yaratmak ve tasarlanan sitenin müşterilerin tamamına hitap etmesi oldukça zor işlerden biridir; lakin genel olarak gözü yormayacak, karışıklıktan uzak, kullanıcıların aradıkları ürünleri kolay yoldan bulabildiği bir site görseli müşteri ile satıcı arasındaki ilişkiyi olumlu yönde sürdürecektir.



2. Ürün Yerleştirme

Genel olarak e-ticaret sitelerinden alış,veriş yapan insanlar internet üzerinden ne siparişi vermek istediklerini bilerek hareket etmektedir ve bunlara yönelik aramalar yaparlar. Siteler içerisinde ürün yerleştirme işlemleri yapılırken kategori kategori ayrım yapılması gerekir. Bu şekilde kategori açılarak ürünleri sınıflandırmış olursunuz. Yerleştirme işlemlerinin düzgün yapılması ise, müşterinin aradığı ürünlere veya hizmetlere daha hızlı ulaşabilme imkanı sağlar. Diğer bir yandan ise ürünlerin yine daha hızlı bulunabilmesi için tasarımın içerisine bir arama çubuğu bulundurulması da kesinlikle gerekir.

3. Ürün Görsellerinin Hazırlanması

İnsanlar internet alışverişlerinde satın alacakları ürünleri en ince detaylarına kadar görmek isterler. Dükkanlarda da alışveriş yapan insanlar alacakları ürünleri öncesinde test etmektedirler ve kararlarını pozitif yönde vermeye çalışırlar. Dışarıdaki imkanlar ile internet alışverişinde olmayacağından dolayı tek çare ürün görsellerini detaylı olarak incelemeyi seçerler. Bu nedenle site içerisinde bulunan ürünlerin görselleri ne kadar kaliteli ve gerçek olursa müşterinin siteye olan güveni de o aynı şekilde fazla olacaktır.

4. Ürün Açıklamaları

Ürünlerin açıklamaları insanların satın alacağı hizmet veya ürünle alakalı tüm detayları incelemek ve  hakkındaki bilgileri öğrenmek istedikleri bölümdür. Müşteri memnuniyetini sağlamak ve güven kazanmak amacıyla ürün açıklamaları sahte olmayan bilgiler olmamalı ve detaylı olarak ürün hakkında açıklama belirtilmelidir. Ürün açıklamalarının satıcı açısından önemi ise arama motorlarındaki optimizasyonlarıdır. (SEO Danışmanlığı)

Her firma rekabet ettiği Google’da rakiplerinin üzerinde bir yerde sıralama olmak ister. İnsanlarda olduğu gibi arama motorları da bulunan ürünlerle alakalı daha fazla detaylı bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Satışa sunulan ürünlerin, üretim yerleri, müşteri için avantajı gibi özellik ise arama motorlarında sizi üst sıraya çıkarmak için önemli bir etkendir.

5. Ürün Tedariği

Satıcıların ürünleri tedarik etmesi için sattığı ürünle alakalı birden fazla toptancı firmalarla anlaşmış olması gerekir. Alışverişin sorunsuz ilerlemesi için herkesin işini performanslı şekilde yapması gerekiyor; çünkü satışa sunulan ürünlerin stokta olmaması müşteriye olan güveni kesinlike sarsar ve site kalitesini düşürür. Bu nedenden dolayı sitede satılacak ürünlerin stok durumlarını ve tedarikçi firmaları önceden ayarlanması gerekmektedir.

6. Reklam ve Pazarlama

E-ticaret sitelerinin faliyete geçmelerinin ardından, sitenin ismini duyurmak, ürün satışı gerçekleştirmek için reklamlarının iyi yapılması gerekmektedir. Bir sitenin duyurulmasının en iyi performanslı yolu günümüzde de sık sık kullanılan sosyal medyadır. Eğer bilginiz yoksa sosyal medya danışmanlığı almanız en gerekli ihtiyaçlardan biridir. İnstagram, Facebook, Twitter gibi bir çok sosyal platformlarda isminizi duyurabilmek ve ürünlerinizi bu noktalarda satabilmek sizin için en kolay yöntemlerden biridir.

Berkay Akıncı

Author

Berkay Akıncı

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir